Aktualności

25.03.2019

Niedziele bez handlu. "Rykoszetem uderzyły w małe polskie firmy rodzinne"

Miał zyskać rodzinny biznes, ale tak się nie stało. Na zakazie handlu w niedzielę zyskali najwięksi. "PiS miał zawsze wielkie...[więcej]


23.01.2019

Bojkot TVP

Platforma Obywatelska zdecydowała o powstrzymaniu się od wypowiedzi dla telewizji publicznej do momentu zmiany jej władz. To efekt...[więcej]

Kategoria: Pozostałe

15.12.2018

Kłamstwo stało się regułą

Poseł Mariusz Witczak skomentował ostatnią konwencję partii rządzącej. Polityk wyraził swoją obawę co do standardów funkcjonowania...[więcej]

Kategoria: Pozostałe

13.12.2018

Premier do dymisji

Platforma Obywatelska złożyła wniosek o wotum nieufności dla premiera Mateusza Morawieckiego. Jako swojego kandydata na urząd...[więcej]

Kategoria: Ze zdjęciem

30.11.2018

"Sprawiedliwe sądy" do NIK

Posłowie Platformy Obywatelskiej zapowiedzieli wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o zbadanie wydatkowania pieniędzy przez Polską...[więcej]

Kategoria: Pozostałe

26.11.2018

Zamiatają aferę pod dywan

Partia rządząca, w obawie przed reakcją Polaków na aferę KNF, stara się zamieść temat pod dywan. Jednocześnie pojawiają się kwestie...[więcej]

Kategoria: Pozostałe

21.11.2018

Wyłączyć Kamińskiego

Platforma Obywatelska złożyła do premiera Morawieckiego wniosek, żeby wyłączyć z nadzoru nad śledztwem ws. KNF Mariusza...[więcej]

Kategoria: Ze zdjęciem

Wyświetla nowości od 1 do 7 ze wszystkich 310
<< Pierwsza < Poprzednia 1-7 8-14 15-21 22-28 29-35 36-42 43-49 Następna > Ostatnia >>
06.04.2011 15:45 Kategoria: Ze zdjęciem

Kolej Dużych Prędkości w rękach fachowców


W miniony poniedziałek w Biurze Platformy Obywatelskiej w Kaliszu odbyła się konferencja prasowa dotycząca Kolei Dużych Prędkości. Obecni na konferencji senator Mariusz Witczak, poseł Witold Sitarz oraz wiceprezydent Kalisza Dariusz Grodziński omówili szczegółowo warianty przebiegu trasy KDP brane pod uwagę. Realizacja inwestycji polegająca na budowie pierwszej w Polsce tego typu kolei wkroczyła w fazę opracowania studium wykonalności. Stronami umowy są: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Ingenieria IDOM International S.A. z siedzibą w Madrycie oraz Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o.
Harmonogram umowy został podzielony na dwie części. Do 17.10.2011 r. gotowa ma być rekomendacja wariantu najkorzystniejszego a do 17.12.2012 r. uszczegółowienia wybranego wariantu przebiegu linii dużych prędkości i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową. Data wydania decyzji o rozpoczęciu prac nad częścią drugą studium to 23 stycznia 2012 r.
Każdy z rozpatrywanych trzech wariantów zakłada, że przystanek KDP znajdzie się w okolicach Kalisza. Co prawda w jednym z tych wariantów rozwidlenie linii w kierunku Poznania i Wrocławia  przewidziana jest w okolicach Sieradza, ale ten wariant jest przez fachowców najrzadziej brany pod uwagę. Przystanki na trasie KDP powinny przynajmniej znajdować się w odległości 100 km ? powiedział senator Mariusz Witczak.
Ponadto Kalisz jest bardzo atrakcyjnym punktem na mapie przebiegu trasy choćby ze względów ekonomicznych. Ponad 400-tysięczna aglomeracja kalisko ? ostrowska daje nadzieje na więcej pasażerów niż niewielki Sieradz nawet przy wsparciu Zduńskiej Woli.
Szacuje się, że budowa Kolei Dużych Prędkości pochłonie nawet 50 000 000 000.